Billeder: Sankt Hans aften 2025
Tak for en hyggelig Sankt Hans aften til alle deltagere 🙂
Vejrudsigten så ikke særlig god ud på dagen, selvom jeg ellers havde lovet godt vejr i invitationen ¯\_(ツ)_/¯
Men på den baggrund var vi heldige og slap med et par byger med tørvejr imellem.
Som noget nyt havde vi i år lavet et børnebål som blev tændt som det første hvor der dukkede mange søde børn op som havde det sjovt med at lave snobrød og skumfiduser over bål. Der var nok ca. 15 børn med deres forældre. Det virkede som en stor succes som vi gentager næste år! De voksne hyggede også om bålet og hjalp med at snitte pinde og stable det store bål på højkant med tørt træ vi havde haft liggende under en presenning. Det lykkedes også at få presenningen hængt fint op bagefter til at give ly for et par byger. Grillen var først klar lidt senere end planlagt hvor de fleste børnefamilier tog hjem igen, og de resterende fik grillet aftensmad som blev nydt under presenningen med lyden af regndråber der slår ned. Her var vi kun en bordfuld plus lidt ekstra, men det var jo vist heller ikke regulært grillvejr.
Derefter klarede det op i vejret og flere kom til hen mod båltændingen lidt i 8 hvor vi sang midsommervisen og der blev snakket efterfølgende mens nogle fik grillet skumfiduser på det store bål.
Her var der også et fint fremmøde i forhold til vejret med ca. 26 personer.
Alt i alt var det en rigtig hyggeligt aften, og det var godt vi ikke blev skræmt af vejrudsigten til at aflyse. Men næste år håber vi nu alligevel på bedre vejr 😉
Nikolaj på vegne af Gurre Beboerforening